20ročný bezplatný pozáručný servis fasády Sto predĺži životnosť zatepľovacieho systému

20ročný bezplatný pozáručný servis fasády Sto predĺži životnosť zatepľovacieho systému

Autor: e.papcunova@sto.com
3. 10. 2019
„Veru, aj o fasádu sa treba starať.“ povzdychne si nejeden majiteľ rodinného či bytového domu. „Bez obáv, na túto úlohu už nie ste sami.“ odpovie mu technický poradca Sto a dodá: „Ak už máte alebo iba uvažujete o fasádnom systéme Sto, určite oceníte novú službu, ktorú teraz Sto ponúka - 20ročný bezplatný pozáručný servis fasády.“

Každá fasáda je vystavená zaťaženiu a každá skôr či neskôr potrebuje starostlivosť

Na fasádu pôsobia klimatické podmienky, slnečné žiarenie, biotické napadnutie, prach a mestské exhaláty. Naviac je nutné počítať s tým, že môže dôjsť aj k mechanickému poškodeniu v oblasti vchodov, soklov či miest v blízkosti chodníkov a komunikácií. Častou požiadavkou sú aj výrazné farebné odtiene na fasády – bohužiaľ práve výrazné fasádne farby vyžadujú zvýšenú pozornosť, a je potreba u nich robiť obnovovacie nátery. Či už je dôvodom počasie, mechanické poškodenie alebo výrazná farba, vždy platí, že každá fasáda skôr či neskôr potrebuje starostlivosť.

 

Prostredníctvom 20ročného pozáručného servisu Sto však majú majitelia o fasádu postarané...

  ... a nemusia sa obávať trvalého poškodenia fasády. Na spoločnosť Sto sa aj po rokoch môže majiteľ domu spoľahnúť - jej pracovníci včas odhalia prípadné nedostatky a navrhnú mu správne riešenie tak, aby zostala zachovaná hodnota, funkčnosť a estetika stavby.Vďaka bezplatnému pozáručnému servisu Sto tak má majiteľ istotu, že bude bývať v budove s funkčnou, bezpečnou a vizuálne prívetivou fasádou, ktorá mu bude slúžiť po dlhé desaťročia.

 

So Sto sa nekupuje len materiál, ale aj kompetencia a servis

V dnešnej dobe väčšina realizačných firiem nakupuje materiál v stavebninách, ktoré im dávajú len štandardnú dvojročnú záruku na materiál. Spoločnosť Sto je však priamym výrobcom a môže zákazníkom, ktorí majú jej zateplenie, ponúknuť oveľa viac. Medzi majiteľmi  domov je len málo na slovo vzatých stavebných odborníkov, ktorí dokážu kompetentne posúdiť stav fasády. Aj z týchto dôvodov je bezplatná služba 20ročného pozáručného servisu Sto užitočným a dobrým pomocníkom.

Princíp fungovania tejto 20ročnej starostlivosti o fasádu je veľmi prostý

Po realizácii stavby s materiálmi spoločnosti Sto registrujeme budovu do nášho systému a vystavíme jej servisnú knižku, vďaka ktorej získa majiteľ budovy alebo jej správca oprávnenie požiadať vo vopred stanovených intervaloch o analýzu stavu fasády. Do servisnej knižky sa zároveň budú evidovať všetky servisné prehliadky a navrhnuté riešenia. Po prvých 7 rokoch od realizácie má majiteľ nárok na bezplatnú kontrolu stavu fasády a návrh servisných opatrení. A následne každé 3 roky na pravidelné servisné prehliadky, ktoré sú realizované prostredníctvom nášho tímu. Po realizácii pozáručnej prehliadky a zápise do servisnej knižky od nás majiteľ dostane návrh prípadných servisných opatrení, ktoré odporúčame zrealizovať na predĺženie životnosti fasády alebo na odstránenie prípadných nedostatkov. Zároveň mu odporučíme vhodnú realizačnú firmu, o ktorej vieme, že má dostatok skúsenosti s odstraňovaním daných nedostatkov.

Servisná kontrola preverí stav fasády a ponúkne príslušné kroky na nápravu

Pri servisnej kontrole napríklad technici Sto zisťujú, v akom stave sa nachádza povrchová úprava fasády a či je potrebné vykonať čistenie od prachových častíc alebo nečistôt. Vizuálna kontrola odhalí možné biotické napadnutie povrchu fasády, ktoré môže mať negatívny vplyv nielen na kvalitu samotnej povrchovej vrstvy, ale mať aj nepriaznivé zdravotné účinky na obyvateľov domu. Preveruje sa tiež nasiakavosť, alebo či povrchové vrstvy nestrácajú súdržnosť (kriedovanie). Technici v priebehu návštevy tiež zisťujú, či sa na fasáde nenachádzajú trhliny, ktoré majú tendenciu sa rozširovať a ešte viac narušiť jej povrch. Skontrolovaný bude aj aktuálny stav kvality spojov fasády k prestupujúcim prvkom, ako sú parapety či oplechovanie. Vďaka tomu získa majiteľ domu istotu, že sa do izolačného systému nedostáva nežiadúca vlhkosť, a že je zabezpečená správna izolačná funkcia fasády. V prípade vážneho podozrenia na nestabilitu zatepľovacieho systému či v prípade potreby aplikácie zdvojenej izolačnej vrstvy vykonajú - na žiadosť majiteľa / správcu budovy - analýzu kontaktného zatepľovacieho systému, odporučia vhodného statika a navrhnú optimálne riešenie.

 

Tradícia značky Sto, vlastné vývojové centrum, a jej pôsobnosť vo viac ako 60 krajinách sveta je garanciou fungovania na celé 20ročné obdobie, kedy Sto investorom garantuje túto jedinečnú službu. Technici Sto sú pripravení riešiť väčšinu požiadaviek, ktoré vzniknú počas "užívania" a pomôžu výrazne predĺžiť životnosť zatepľovacieho systému. Viac informácií o 20ročnom pozáručnom servise fasády aj o ďalších produktoch a službách spoločnosti Sto nájdete na www.sto.sk.

Přihláste se k odběru novinek

Formulár sa odosiela, počkajte prosím...

Přihláste se k odběru novinek

Formulář se odesílá, počkejte prosím...

Zdieľajte článok so svojimi priateľmi

Centrála Unilever v Jakarte zaujme futuristickou fasádou, komfortom a akustikou

Autor: e.papcunova@sto.com
3. 12. 2019
Sídlo spoločnosti Unilever Indonesia v Jakarte, ktorého neobyčajný vzhľad je dielom singapurskej architektonickej kancelárie Aedas, uchváti nielen svojím dynamickým tvarom, ale aj ponukou svetlom zaliatych pracovísk s najmodernejším vybavením. Výrazným prvkom, ktorý púta pozornosť pri pohľade z exteriéru, je organicko-futuristická sklenená fasáda, ktorá je po celom obvode rozčlenená lamelami.

Návrh budovy zveril investor prestížnej architektonickej kancelárii

Nová budova vytvára moderné a kreatívne prostredie pre zamestnancov, ktorí predtým pracovali v štyroch rôznych pobočkách. Na prvý pohľad tiež symbolizuje ašpirácie a dynamický ekonomický rozvoj spoločnosti v regióne. Plánovaním novostavby poveril Unilever Indonesia architektonické štúdio Aedas, sídliace v Singapure a patriace medzi najprestížnejšie architektonicko-projekčné kancelárie v Ázii. Architekti Aedas navrhli v posledných rokoch okrem iného futuristické nákupné mesto "Olympia 66" v čínskom prístavnom meste Ta-lien alebo extrémne štíhlu výškovú budovu "Beacon" v Hongkongu. Z dielne Aedas pochádza tiež návrh nového BSD Green Office Parku na juhozápadnom okraji Jakarty, ktorý býva označovaný za prvú zelenú kancelársku štvrť v krajine. V roku 2017 Aedas práve tu dokončil nové ústredie Unileveru ako najdôležitejšie budovu tunajšieho komplexu.

 

Stavba pripomína kvet, tvorený štyrmi vzájomne prepojenými krídlami

Nová šesťpodlažná budova poskytuje na hrubej podlahovej ploche približne 50 000 metrov štvorcových komunikatívne pracovné miesta. Pôdorys pripomínajúci kvet sa skladá zo štyroch navzájom prepojených krídel, ktoré sú zoskupené okolo centrálneho átria. To umožňuje optimálne využitie denného svetla aj skvelý výhľad zo všetkých miestností. Charakteristickým prvkom novej budovy je dynamicky tvarovaný priehľadný vonkajší plášť s presklenými plochami po celom obvode, elegantne zaoblenými hranami budovy a stropmi podlaží, ktoré v rôznej miere vyčnievajú a sú obložené tmavosivým lesklými kovovými panelmi. Lamely z šedých hliníkových prvkov rôznej šírky, ktoré sú tvorivým spôsobom integrované do celkovej koncepcie, umožňujú flexibilné tienenie a znižujú akumuláciu tepla.

 

Zelené strešné terasy skrášľujú sídlo spoločnosti a slúžia jej zamestnancom

Integrácia niekoľkých zelených strešných terás do výklenkov fasády ďalej zvyšuje kvalitu koncepcie. Vo vzájomnej súhre tak vznikla viacvrstvová topografia fasády s plynulým prechodom medzi interiérom a exteriérom. Ta ponúka nielen estetické kvality, ale aj atraktívne vonkajšie priestory pre zamestnancov. Podobne komplexne pôsobí otvorený a vzdušný interiér. Ústredným prvkom je tu átrium, ktoré stúpa naprieč všetkými úrovňami a prijíma svetlo z niekoľkých sklenených kupol. Vyznačuje sa dynamicky vrstvenými a futuristicky vystupujúcimi a opäť ustupujúcimi podlažiami a spojovacími cestami.

 

Špičkové fasádne a akustické systémy Sto

Veľké drevené schodisko, ktoré spája prízemie a prvé poschodie, slúži ako centrálne miesto stretnutia. Architektom sa so zjavnou ľahkosťou podarilo vytvoriť organicky plynúce priestorové kontinuum, ktoré podporuje vzájomnú komunikáciu a ponúka prekvapivé výhľady. V súlade s konceptom tradičného indonézskeho územného plánovania integruje prvky ako "námestie", "hlavné cesty" a "vedľajšie cesty", aby podporili súdržnosť a angažovanosť zamestnancov. Pohľady poschodí a spojovacie cesty boli obložené bezškárovým omietnutým akustickým stropným systémom od spoločnosti Sto, aby sa znížil dozvuk v átriu a na galériách. Uplatnenie v interiéri našli akustické stropné systémy StoSilent Distance, na fasáde bol použitý predsadený odvetrávaný fasádny systém StoVentec R s omietkou.

 

Investor: Unilever Headquarters Indonesia, Tbk, Jakarta, Indonézia

Architekt: Aedas Singapur

Miesto: BSD Boulevard Barat, BSD City, Tangerang, Jakarta, ID

Kompetencie firmy Sto:

•             interiér: bezškárový akustický stropný systém (StoSilent Distance)

•             fasáda: predsadená prevetrávaná fasáda (Sto-Ventec R) s omietnutým povrchom

Realizačná firma: PT. Panutan Sejati, Jakarta, ID

Fotografie: Owen Raggett, Singapur, SG

Fieldset
Centrála Unilever v Jakarte
BSD Boulevard Barat, BSD City, Tangerang, Jakarta, ID
Autor stavby
Aedas Singapur
Rok dokončení
2017

Přihláste se k odběru novinek

Formulář se odesílá, počkejte prosím...

Prihláste sa k odberu noviniek

Formulár sa odosiela, počkajte prosím...

Zdieľajte článok so svojimi priateľmi